Stockholm Brommaplan

Grundades torsdag 27 mars 1997
Klubb 50263 - Distrikt 2350 - Charternummer Vår klubb bildades 25 april 1997 och tillhör distrikt 2350. Initiativtagare var Mats Brunstedt, Bengt Fahlstedt och Curt Magnusson.

Den nya klubben skulle vara en modern och nytänkande Rotaryklubb med lika tillträde för män och kvinnor, självklart opolitisk och ej religiös. Det bestämdes att det skulle vara en frukostklubb med placering vid Brommaplan med dess fina kommunikationer.

1999 var vår klubb med och chartrade en ny Rotaryklubb i Lettland, i staden Valka som på den tiden var delad mellan Estland där den hette Valga och Lettland där den hette Valka. När vi var där första gången fick vi köa vid gränsen. lämna våra pass för granskning mm. Några år senare kunde vi promenera fram och tillbaka över den öppna gränsen, en härlig upplevelse att få uppleva levande historia så tydligt.
Att chartra en ny klubb är ett stort men mycket roligt jobb och att få inblick i ett lands styre som varit stängt så länge var också en upplevelse.

Aktiva medlemmar 32
- Herrar 22